המדריך לחסכון בדלק

טיפים לחסכון בדלק

כידוע הוצאות הדלק בימינו גבוהות מאוד, לכן רצוי מאוד לאמץ מגוון הרגלים אשר יכולים לעזור בחסכון של אלפי שקלים בשנה. ההמלצות להלן יכולות לסייע בכך:

א. השוואת מחירי הדלק

חשוב לערוך השוואת מחירים בין תחנות הדלק השונות, לעיתים תיווכחו לדעת שההפרשים בין מחירי התדלוק בתחנות לליטר סולר ואף בנזין הם גדולים מאוד. הקפידו לתדלק בתחנות מוזלות או באמצעות כרטיסי תדלוק מוזלים.

ב. תדלוק בשירות עצמי

כיום ההפרש בין תדלוק בשירות עצמי לשירות מלא בבנזין הוא 21 אג' ובסולר מגיע גם למספר שקלים, לכן רצוי מאוד להזיז את עצמכם למסלול או למשאבה של תדלוק בשירות עצמי על מנת לחסוך כסף.

ג. הרגלי נהיגה - נהיגה נכונה חוסכת דלק

1. להשתדל לא לחצות את קו ה-100 קמ"ש

כאשר נוהגים במהירות של מעל 100 קמ"ש בכביש בין עירוני צריכת הדלק עולה משמעותית. לכן רצוי לנסוע במהירות קבועה של 90 קמ"ש שחוסכת דלק באופן משמעותי.

2. חימום המנוע לפני נסיעה

לאחר התנעת הרכב אין שום סיבה לתת לרכב להתחמם. ברכבים מודרניים זה מיותר. המנוע מתחמם מהר יותר כאשר הרכב בתנועה.

3. האצה נכונה

יש להימנע מהאצות מהירות אשר צורכות דלק רב. לבצע האצה הדרגתית על ידי לחיצה עדינה על הדוושה. יש להימנע גם מבלימה פתאומית. הסירו את הרגל מדוושת הגז כאשר אתם מתכוננים לעצירה.

4. נהיגה רגועה

שמירה על ערנות בכביש מונעת עצירות פתאומיות מאחר ואתם מודעים למצב התנועה. בזמן הנהיגה להימנע מההאצות מהירות ומבלימות פתאומיות בזמן הנסיעה. לאחר ההגעה למהירות השיוט, יש לשמור על מהירות קבועה עם מינימום האצות או שינויי מהירות. זינוקים נמרצים ביציאה מהמקום בכלל ומרמזור בפרט, מגדילים משמעותית את צריכת הדלק. שמירה על מרחק מפחיתה את ההאצות או הבלימות הפתאומיות.

5. הקפדה על נהיגה בהילוך הנכון

יש לעבוד עם ההילוך הנכון בהתאם לתנאי השטח. נהיגה בעליות צורכת הרבה דלק, לכן יש לנהוג בהילוך נמוך. גם נחסוך דלק וגם פחות בלאי מנוע.

כאשר נוהגים בירידה להשאיר את תיבת ההילוכים בהילוך. העברה להילוך "ניוטרל" בירידה לא רק מסוכנת בטיחותית, אלא גם דורשת מהמנוע לצרוך דלק כדי לא לכבות.

6. חסכון במזגן

להפעיל מזגן רק שצריך. מזגן מגדיל את צריכת הדלק בייחוד בנסיעות עירוניות.

7. לא "לעמוד בניוטרל"

אל תשאירו את המנוע דולק בהמתנות ארוכות. עדיף לכבות את המנוע בעת המתנה ארוכה של מעל דקה. אמנם התנעה נוספת צורכת דלק, אבל פחות מהמתנה בהילוך סרק.

8. חנייה בצל

במידה וקיימת האפשרות יש לחנות בצל. חשיפה רבה לשמש גורמת לדלק להתאדות מהר יותר וגם לאחר הכניסה לרכב הנהג נוטה להפעיל את המזגן בשיא העצמה.

9. תכנון זמני נסיעה

במידה וזה אפשרי, תכננו את הנסיעה כך שתמצאו את עצמכם נוהגים כמה שפחות בשעות הלחץ הכבדות. נסיעה בפקקים ועצירות מרובות זוללת דלק. תשתדלו לנהוג במצב רוח רגוע, נהג כועס נוטה לנהוג בצורה בזבזנית בגלל ההאצות התכופות.

10. איפוס מד המרחק

כאשר אתם ממלאים דלק, אפסו את מד המרחק וחשבו כמה קילומטר לליטר "עשיתם" במיכל האחרון. עליה בתצרוכת הדלק ללא שינוי בתנאי הדרך והנהיגה עלולה להעיד על תקלה כלשהי ברכב.

11. כביש משובש

הימנעו מנסיעות בכבישים משובשים ודרכי עפר אשר מגדילים את צריכת הדלק.

ד. תחזוקת הרכב

יש לשמור על רכב תקין מכאנית. צריכת הדלק של רכב תקין פחותה באופן משמעותי משל רכב לא תקין.

חשוב להקפיד על:

  • טיפולים שוטפים – הקפדה על טיפולים שוטפים ובזמן אשר מבטיחים מנוע ש"מתאמץ פחות", ולכן אוכל פחות דלק. הקפידו על בדיקת שמן מנוע ומים.
  • לחץ אוויר – הקפידו על לחץ אוויר המתאים להוראות היצרן בצמיגים. בדקו את לחץ האוויר אחת לשבועיים.
  • איזון הצמיגים – (כיוון פרונט) שמרו על צמיגים מאוזנים ומערך מתלים מכוון, בולמי זעזועים וקפיצים תקינים. כל אחד ממרכיבים אלה, אם אינו תקין, יעלה את צריכת הדלק.
  • תא המטען – צריכת הדלק עולה ביחס ישר למשקל הרכב. לכן חשוב להפחית מהמשקל העודף על ידי הוצאת פריטים מיותרים מתא המטען.

ה. בחירת רכב

  • נפח מנוע – כאשר אתם רוכשים רכב, בדקו את נתוני צריכת הדלק המוצהרים (הנתונים הם בגדר המלצה). כלל האצבע אומר מנוע גדול יהיה פחות חסכן ממנוע קטן.
  • גיר אוטומטי או ידני – תיבה ידנית (וגם רובוטית) תאפשר צריכת דלק טובה יותר מזו של תיבה אוטומטית.
  • אווירודינאמיות – להימנע מהתקנת תוספים על הרכב כגון "ספוילרים" או "גגון" לסחיבת אופניים וסירות מפרש אשר מגבירים את החיכוך עם האוויר. התקנת "גגון" על הרכב שעשוי להוסיף כ-10% לצריכת הדלק. בנסיעה בינעירונית רצוי לסגור חלונות.